Cesta národními parky USA

07.04.2013 18:45

Jízda národními parky západní části USA k Route 66

Z Las Vegas vyjíždíme na prohlídku Hoover Dam, světoznámá přehrada na řece Coloradu má méně vody, ale její prohlídka opravdu stojí za to. Je zde zapsán kus americké historie, včetně jmen všech lidí, kteří se na stavbě tohoto vskutku velkolepého díla podíleli. Lukáš a Míša mají pořád slavnostní náladu, dopoledne byli oddáni  v kaplicce na Stripu v Las Vegas, a tak vybíráme krásný motel v Overtonu,kde tráví svatební noc. Ještě předtím nás čekají steaky v hospůdce s příznačným názvem Sugars (Cukroušci).

Další den nás již silnice č.15 přivádí k Harley Davidson dealershipu u parku Zion, kde si prohlížíme nádherné stroje, a Radek neodolá a zakoupí si výroční košili Harley Davidson – je tomu již 110 let, co pánové Harley a Davidson dali do kupy první motocykl a založili ikonickou značku motocyklů.

Nás ovšem již čeká  další z úžasných národních parků – je to Zion National Park. Zion National Park zahrnuje některé z nejkrásnějších kaňonů ve Spojených státech. Vyznačuje se náhorními plošinami, bludištěm úzkých, hlubokých, pískovcových kaňonů a impozantními skalními věžemi a náhorními plošinami. Jsou zde velkolepé rokle s názvem Zion Narrows. Kocháme se výhledy a vyjíždíme na silnici směrem k Bryce kaňonu. Po přespání v útulné chatce (byla potřeba, bylo pod nulou) se vydáváme na další obdivování kaňonů s podivuhodnými věžovitými útvary dalšího amerického národního parku. Utah je země národních parků a všichni jsou tady na to patřičně hrdí.

Čeká nás přesun asi 400 km, Lukáš to na motorce zvládá skvěle, Míša v doprovodném vozidle taky. Po vjezdu na území Navajů brzdíme u jedné usedlosti, proženou nás psi a ptáme se na ubytování v polorozpadlém přístřešku. Probíhá obvyklá konverzace odkud jsme a co tu děláme, a pak se jdeme ubytovat do stanů u přístřešku.  Vyjetí ven z písečné polopouště chvíli ráno trvá, ale nakonec to po mírné akvilibristice zvládáme a jedeme do Monument Valley. To nás ohromí svou velikostí a nádherou. Projetí celého okruhu trvá dvě hodiny a projíždíme to autem, na motorce se to projet moc nedá. Jinak ovšem Haryk funguje skvěle, obzvlášť pohodlné sezení  vzadu vyhovuje jak Lukášovi, a na zkušební jízdě také Míše. Není problém zvládat denně 300 – 400 km a počet mil utěšeně narůstá.  Naší další zastávkou je Grand Canyon, který svou nadmořskou výškou má podnebí Kanady. Zde se ubytováváme v Mother Campu a jdeme si prohlédnout krásné výhledy na největší kaňon na zemi při večerním zapadání sluníčka. Další den dopoledne si Radek vyzkouší sestoupit hodku do kanonu a zpět, večer máme krásný táborák a pečeme pravé americké steaky, připravil je Lukáš. Nadmořská výška nás zmáhá i při přejezdu 3000 metrů vysokého sedla na cestě do Flagstaffu. Další den večer se již ubytováváme v jednom z motýlků na slavné Route 66 a dopřáváme si prohlídky slavného města na Route 66. Všude nás udivují budovy a nápisy z dob pionýrských objevitelů a velkého přesunu obyvatel do Kalifornie. I nás čeká 800 km po slavné cestě – její nejkrásnější části, a jdeme si ji užívat každým douškem. Příště – závěrečná reportáž z Rt 66.

Sepsal: Radek KRiegler,

Ucastnici: Michaela Malisova Grunerova, Lukas Gruner (vozmen)

Fotogalerie: Cesta národními parky USA

Tato fotogalerie je prázdná.